• Kisah Orang Hendak Menjadi Kaya

Saya ingin berkongsi 1 cerita kepada pembaca pada hari ini tentang kisah dua pemuda berusaha menjadi kaya. Semoga dapat dijadikan panduan dan teladan.




Semasa saya sedang berada di perhentian bas Kota Bharu, saya tertarik dengan 2 orang yang sedang mempromosi satu perniagaan- air kesihatan dari sebuah syarikat MLM. Menurut si penjual, air ini seakan-akan minuman spirulina kerana ia dapat membuang toksin, menjaga peredaran darah serta mengurangkan ngantuk. Si penjual A mempromosi minuman kesihatan tersebut manakala Si B memegang satu alat yang dapat mengesan masalah kesihatan dalam badan kita dengan hanya melalui tapak tangan.

Dipendekkan cerita, saya ingin mencuba alat yang dapat memeriksa masalah kesihatan di dalam sistem badan itu tetapi saya diminta membuat bayaran sebanyak RM3 untuk memeriksa. Saya membuat tawaran untuk membayar RM2 dan akhirnya dia akur. Saya hulurkan tapak tangan kiri saya dan alat itu menyatakan saya terdapat penyakit dalamn yang agak teruk seperti masalah darah, jantung dan lain2. Saya merasakan agak kelakar. Mungkin para doktor diseluruh dunia boleh mengunakan alat tersebut dan dapat menjimatkan masa untuk merawat penyakit. (^_^) Saya ada bertanya dengan soalan2 yang agak panas tetapi Si B kelihatan tergagap seolah2 dia tidak mempunyai pengetahuan tentang alat serta air yang dijualnya. Tetapi Si A menjawab soalan2 saya dengan konfiden sekali walaupun nampak kadang2 tergagap sedikit.

Kesimpulan saya nak share dengan anda semua sebelum memulakan sesuatu perniagaan, kaji-selidik dan pahami dulu tentang produk yang ingin dijual agar anda bersedia menjawab soalan daripada customer anda ok. Macamanapun saya tetap respek akan kesungguhan dua pemuda ini dalam membuat bisnes. Semoga berjaya diucapkan.


Air minuman yang dijual oleh mereka pada malam itu habis dijual. Syabas saya ucapkan


::Tinggalkan komen @ pendapat anda jika anda rasa artikel ini menarik::

Category:

There are 0 comments